Campanie de marketing pentru părinți

Navigam peste posturile TV înainte de a mă duce la sala de fitness, să fac ”gimnastica de dimineață”. Observ din ce în ce mai multe reclame care ating direct ”la sentiment”, părinții, dornici oricând să aibă un copil mai bun, mai frumos, mai puternic, mai rezistent, mai-mai decât cel al vecinilor, că deh, vezi cum e: ”L-ai văzut pe Mihaiță ce mare a crescut? Doamna X zice că îi dă în fiecare zi să bea (produsul) Y. Hai să încercăm și noi!”. Și așa, pe bază de recomandare, începe între părinți un marketing viral, unul spunând celuilalt și așa mai departe.

Zilnic, companiile de toate felurile investesc în campanii de marketing și reclame la produse pentru copii, dar decizia achiziționării acestor produse aparținând, bineînțeles, tot părinților. Dar ce să-i faci când copilul te trage de mână că a văzut nu-știu-ce jucărie într-o cutie de cereale, vrea înghetata X sau iaurtul de băut de la compania Y, că a văzut el la TV, pe postul cu desene, ce bine se simt copiii care consumă așa ceva? Și atunci îi iei.

 

Asemănator cu această metodă a apărut recent și la noi, produsul/ serviciul bancar dedicat celor mai mici din familie, copiilor. Investiții în viitorul copiilor. Heh, ce chestie! Adică parinții să facă un depozit pe numele copilului, pentru ca atunci când copilul ajunge la o vârstă cât-de-cât, să se poată bucura de investițiile băncii. Ideea nu e chiar rea. Mi-ar fi plăcut să fi beneficiat și eu de așa ceva, numai că pe vremea mea, în comunism, nu vedeai servicii din astea.

Dar ce ne facem cu majoritatea românilor care, acum, în criză economică au un loc de muncă mai instabil decât temperatura de afară și care abia economisesc de pe o zi pe alta? De unde să mai ia de la gură ca să economisească pentru odrasla lor? În plus mai e o problema economică la mijloc, de care băncile nu mai țin cont, din dorința de a acumula banii pe care înaintea crizei nu îi aveau și care, de altfel, au cauzat criza: banii, pe perioada crizei trebuie să circule, altfel avem un dead-line al crizei stabilit cândva între sfântul Așteaptă și Paștile Cailor.

Băncile, care totdeauna au lucrat cu monedă scripturală și de multe ori fără acoperire, acum încearcă să aducă bani in ”visteriile” proprii, sperând să scape mai ușor de criză.

Dar să revin la subiectul cu odraslele: plânge ”puiu’ mamii” că vrea iaurtul Danonino cu vitamina D, ca să fixeze mai bine calciul în oase. Și are o sticluță atât de mică și de drăguță că mama bagă de oricâte ori mâna, până la cot în buzunar și mai ia una (1,90 RON), pentru mucosul care o trage de fustă în magazin.

Iaurturi și băuturi pentru țânci, produse/servicii bancare pentru economistul care stă bine ascuns în puștiulică din casă, dar care de îndată ce va crește va ieși la suprafață, poate odată cu caștigarea unui premiu Nobel pentru economie, cereale cu surprize mai mult sau mai puțin plăcute (la noi în România nu se știe niciodată peste ce poți da într-un ambalaj nou, colorat frumos și strălucitor), lapte care nu vine de la piață ci de la ”văcuță”, că trebuie să susținem campania cu ”beți lapte!” (de parcă nu ajungea aia cu ”beți-turtă”) și multe altele ale căror public și consumator țintă e copilul, iar parintele e cel cu decizia. Dar cum să nu răspunzi afirmativ campaniei de marketing care ghidilă sentimentele părintești?

Investiți, într-un fel sau altul, în viitorul copilului vostru, zic campaniile de marketing și… vânzările au crescut (în perioada de criză)! Să nu vă ia prin surprindere când în portofoliul Dev-Vision veți găsi site-uri pentru pisica copilului vecinei (site care nu e, în nici un caz, administrat de pisică sau de vecină).

Numai bine,

Despre Răzvan

Răzvan este antreprenor online, developer, tată, soț, consultant pentru companii din România și din afara țării, maker, public speaker, consultant pe probleme de productivitate, podcaster și blogger. Deține de asemenea câteva branduri, printre care: Burzcast™, Burzware™, Burz Media™, Dev-Vision™ și altele.

Participă cu un comentariu

Îți mulțumesc pentru că ai fost alături de mine până aici. Ești super și te apreciez!

Dacă dorești să continui șă citești conținutul blogului Burzcast, iată mai jos un articol pe care poate încă nu l-ai văzut: