Cum vindem? Ce le spunem?

Zilele trecute, într-o discuție pe care o aveam cu câțiva colegi, povesteam despre diverse modalități de a expune o idee și cel mai bun mod de a vinde ceva cu ideea pe care o expui, astfel încât să reușești să vinzi online de la primul contact, după ce îi prezinți clientului soluția pe care o oferi. Același principiu se aplică, însă, și vânzările 1:1 și stă la baza comerțului de când acesta s-a descoperit.Știm cu toții că oamenii nu au probleme în a achiziționa ceva, atâta timp cât recunosc valoarea în acel produs sau serviciu și acesta este prezentat corect și eficient de o persoană pe care o agreează. Oamenilor le place să facă afaceri cu oameni care le plac. Aici am putea detalia diferite coduri de îmbrăcăminte, prezentare etc, dar voi lăsă acestea pentru un alt articol. Propabil că nu vă sună necunoscut îndemnul: „Cumpărați de la mine, căci sunt cele mai bune produse!” sau „Noi suntem cei mai buni!”. Dacă nu reușești să prezinți însă aceste idei corect, se poate ajunge la anti-reclamă.Îmi amintesc de un banc mai vechi cu personajul atât de cunoscut, Bulă:
Vine Bulă acasă și se confesează tatălui:
– Știi că am colega aia nouă la facultate și am invitat-o în oraș la o cafea. Ea m-a rugat să o iau de la ea de acasă și nu știu cum să procedez șă îi spun că îmi place de ea.
– Ascultă fiule, spune tatăl, fă exact cum îți spun eu: cumperi un buchet frumos de trandafiri roșii, te duci la ea acasă și când deschide ușa îi spui așa „Când îți văd chipul timpul stă în loc pentru mine.”. Ai înțeles?
– Da tată.
A doua zi, seara, Bulă se întoarce acasă cu buchetul răvășit și cu ochii umflați. Tatăl îi cere explicații.
– Am procedat exact așa cum mi-ai spus tu. M-am dus la ea cu buchetul de trandafiri și când a deschis ușa i-am spus: „Când îți văd fața, îmi stă ceasul.”

Cei de la Freelance Switch au spus-o foarte bine în serialul lor de comics-uri, Freelance Freedom:Modalitățile de vânzare sunt multiple, modul în care expui soluția este doar unul corect pentru fiecare caz, deoarece poți spune același lucru în multiple feluri. Trebuie adaptată prezentarea pentru fiecare client sau potențial client în parte, pe baza unei analize solide, făcută corect, de la început.

Despre Răzvan

Răzvan este antreprenor online, developer, tată, soț, consultant pentru companii din România și din afara țării, maker, public speaker, consultant pe probleme de productivitate, podcaster și blogger. Deține de asemenea câteva branduri, printre care: Burzcast™, Burzware™, Burz Media™, Dev-Vision™ și altele.

Participă cu un comentariu

Îți mulțumesc pentru că ai fost alături de mine până aici. Ești super și te apreciez!

Dacă dorești să continui șă citești conținutul blogului Burzcast, iată mai jos un articol pe care poate încă nu l-ai văzut: